جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    دیدار آقای دکتر مهرعلیزاده، استاندار جدید اصفهان- 1396/8/13

    بسمه‌تعالی

    آقای دکتر مهرعلیزاده، استاندار جدید اصفهان با مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» دیدار و گفتگو کرد.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در این دیدار با اشاره به موقعیّت ویژۀ فرهنگی و مذهبی استان اصفهان و شهرت مردم این استان به تدیّن و تقوا و نیز با یادآوری انتخاب اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدّن ایران اسلامی، ادارۀ این استان را متمایز خوانده و تأکید کردند: اصفهان دارالمؤمنین است و مردم آن از حیث دیانت و فرهنگ، امتیازات خاصّی دارند و از این جهت ادارۀ این استان پهناور نیز نیازمند عقلانیّت، تدبّر و سعۀ صدر است.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در ادامۀ بیانات خود، با بیان برخی از مطالبات مردم استان اصفهان، این مطالبات را به حق و تلاش برای برآوردن این خواسته‌ها را ضروری برشمرده و اظهار داشتند: یکی از معضلات اساسی استان اصفهان، مسئلۀ آب از یک سو و آلودگی هوا از سوی دیگر است و علیرغم توجّهات و زحمات چند سال گذشته در این زمینه، همچنان مردم شریف استان اصفهان، از وضعیّت آب و هوا رنج می‌برند و حلّ این مشکل نیازمند اتّخاذ تدابیر اساسی و همفکری و همراهی همۀ دستگاه‌های مسئول است.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری از مشکل اشتغال، به‌عنوان یکی دیگر از مسائل مهم در اصفهان نام برده و تصریح کردند: طبق آمارهای رسمی، معضل بیکاری در استان اصفهان قابل توجّه است و تعداد بیکاران این استان، با سطح فرهنگ و تمدّن آن، سازگاری ندارد.

    ایشان در این زمینه، یکی از عوامل مهمّ بیکاری جوانان را مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی دانسته و در این باره تأکید کردند: بسیاری از کارخانه‌های استان اصفهان در حالت تعطیل یا نیمه‌تعطیل قرار دارند و این مسئله، علاوه بر اینکه به معضلات اقتصادی کشور می‌افزاید، منجر به بیکاری جوانان شده که پیامدهای ناگوار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در بخش دیگری از بیانات خود، به مشکلات کشاورزی در استان اصفهان اشاره کرده و تأکید کردند: متأسّفانه با وجود موانعی که برای آب‌رسانی، خصوصاً در مناطق شرقی استان رخ داده، اکنون کشاورزی این استان با مشکلات فراوانی مواجه است و برخی از کشاورزان زحمت‌کش، اجباراً بیکار و خانه‌نشین شده‌اند.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری،  با تأکید بر اهمیّت و ضرورت حفظ یکپارچگی و اتّحاد کلمه در بین همۀ اقشار و گروه‌های مختلف، از مسئولان امور تا فعّالان سیاسی، خاطرنشان کردند: وحدت و همدلی در کنارِ اهتمام و فعّالیّت مضاعف همراه با برنامه و تدبیر، می‌تواند مشکلات موجود را مرتفع سازد.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در این دیدار از زحمات و خدمات اقای دکتر زرگرپور، استاندار سابق اصفهان قدردانی کرده و افزودند: آقای زرگرپور، در چهار سال گذشته، علاوه بر اینکه در جهت حلّ معضلات استان اصفهان، خصوصاً معضل آب و هوا زحمات فراوانی متحمّل شده و گام‌های مؤثّری برداشتند، با درایت و تدبیر، آرامش استان اصفهان را حفظ و مدیریت کردند و مانع بروز هرگونه تنش و بحران شدند و از این جهت و از جهات مختلفی لازم است از ایشان تشکّر و تکریم گردد.

    در این دیدار که جمعی از معاونین و مسئولان استانداری اصفهان نیز حضور داشتند، آقای دکتر مهرعلیزاده استاندار جدید اصفهان، با قدردانی از آیت‌الله العظمی مظاهری به جهت اشراف و توجّهات ویژۀ ایشان به مشکلات و مطالبات مردم استان اصفهان، اظهار امیدواری کرد که در جهت حلّ معضلات این استان و خدمت‌رسانی به مردم شریف آن، خدمات مطلوبی ارائه شود./ پایان خبر.

    گزارش تصویری

    -------------------------------

    DSC_0629.jpg

    DSC_0660.jpg

    DSC_0661.jpg


    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365