جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    پیام به کنگرۀ شهدای روحانیّت

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

    «الحمدللَّه  و صلّی اللَّه علي سيّدنا محمد و آله الطاهرین»

     

    پیام به به کنگرۀ شهدای روحانیّتقلم‌های شکسته و بیان‌های قاصر ما از توصیف عظمت مفهوم والای شهادت و ترسیم راه شهیدان خداوند سبحان، ناتوان است؛

    و چرا چنین نباشد؟! در حالی که آن وارستگان از قید و بند مادیّت و پیوستگان به ملکوت خداوند تعالی، به مقام قدس «أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم» که مقام قرب لقاءالله است راه یافته‌اند و متنعّم به نعیمِ بی‌پایانِ ارتزاقِ در ضیافت الهی گشته‌اند و این همان مقام عالیۀ «فَادْخُلی فی‏ عِبادی، وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی» است که مصداق بارز و اتمّ و اکمل آن، سید و سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین«علیه افضل صلوات‌المصلّین» است.

    از این‌رو ما بسیار کوچک‌تر از آنیم که در وصف شهادت و شهیدان که در بالاترین مقامات قدسی و درجات ربّانی، سیر و سلوک  و طیّ طریق نموده‌اند سخنی بگوییم.

    اگر سخنی هست، گرامیداشت یاد آنان به منظور «تذکّر و توجّه خودِ ما به اهداف والای آنان» و نیز «پیگیری و تآکید بر خواسته‌های به حقّ آنان» و همچنین «تبیین وظایف ما در قبال خون‌های مطهّر آن عزیزان» است.

    در این میان، شهدای حوزه‌های علمیّه و روحانیّت که خیل عظیمی از قافلۀ بی‌پایان شهادت را تشکیل داده‌اند، همچون ستارگان درخشانی در آسمان نورافشانِ هدایت هستند که درس و بحثِ جهاد و شهادت را نه‌تنها با قلم و دواتِ مدرسه، بلکه با جان‌های شیفته و خون‌های پاک خود، در مقام عمل و در میدان مبارزه با اشقیاء و اعداء خداوند و دشمنان انسانیّت، ترسیم و تشریح کرده‌اند.

     

    درود و رحمت جاودان خداوند سبحان بر ارواح مطهّر همۀ شهیدان راه حق و حقیقت از آدم تا خاتم و تا دامنۀ قیامت به ویژه شهیدان عالی‌مقام روحانیّت و حوزه‌های علمیّه.

    از خداوند مهربان با تضرّع و ابتهال مسألت می‌کنیم که ما را درتکریم یاد و نام مبارک شهیدان و در پیمودن راه روشن آنان که راه فضیلت و اخلاق و بصیرت و معنویّت و سعادتِ دنیا و آخرت است؛ و در پاسداشت اهداف مقدّس آنان که همانا «اعتلاءِ کلمة‌الله» و «دفاع از دین» و «تعمیق ارزش‌های اخلاقی» و «حفظ کرامت و سرافرازی انسان‌ها» است، توفیق و تأیید روزافزون و فهم و درک مضاعف، عنایت فرماید؛ و خواسته‌های به حقّ آنان را به دست ما و با تلاش و مجاهدت ما محقّق سازد؛ و همۀ ما را در انجام وظایف سنگین و خطیری که در قبال آن عزیزان داریم یاری فرماید؛ و ارواح مطهّر آنان را از ما خشنود و مسرور و رضایت‌مند گرداند؛ و ما را شرمندۀ آنان و خاندان معظّمشان قرار ندهد؛ و همۀ آنان و ما را مشمول دعای مستجاب حضرت بقیة‌الله‌الأعظم«ارواحنا و ارواح‌العالمین‌لمقدمه‌الفداء» گرداند. بمنّه و کرمه.

     

    والسّلام علیهم و علیکم و رحمة‌الله و برکاته

    حسین‌المظاهری

    16 /شوال / 1443

    28 / اردیبهشت / 1401

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365