جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    پیام به اوّلین جشنوارۀ کتاب سال سبک زندگی - 19/12/1396

    بِسْمِ  اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

    قال‌الله سُبحانَه و تَعالی:

    «مَنْ‏ عَمِلَ‏ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُون»

    پیام به اوّلین جشنوارۀ کتاب سال سبک زندگی - 19/12/1396برگزاری جشنوارۀ کتاب سال سبک زندگی که با هدف ترویج گفتمان حیات طیّبه، طراحی و اجرا گردیده است، حرکتی شایسته و درخور تقدیر است؛ هم از آن جهت که به آگاهی‌بخشی جامعه در موضوع بسیار مهم و بنیادین سبک زندگی اسلامی، کمک می‌کند، و بی‌هیچ تردیدی ما در این حوزۀ با اهمیّت، به ارتقاء سطح آگاهی‌ها و تعمیق دانسته‌ها و یافته‌ها، همواره و به شدّت محتاجیم؛ و هم از آن حیث که فعّالان و پدید‌آورندگان این عرصه باید به طور خاصّ، تشویق گردند، و این جشنواره، زمینۀ مناسب این اکرام را فراهم می‌سازد.

    مسألۀ سبک زندگی اسلامی با منطق قرآنی حیات طیّبه، از مسائل ویژه‌ای است که توجه و اهتمام به آن، چه از حیث نظری و علمی و چه از بعد عملی و رفتاری، باید جزء نیازهای ضروری و دارای اولویّت ما و جامعۀ اسلامی، تلقی شود و رشد اعتلای آن در همۀ فضای زندگی فردی و اجتماعی، وجهۀ همّت همه‌جانبه قرار می‌گیرد.

    در این راستا باید:

    اولاً: پرداختن به این موضوع، در سطوح مختلف تعلیم و تربیت، اعمّ از آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیّه و سایر نهادهای آموزشی و تعلیمی، مورد توجه برنامه‌ریزان و تدوین‌کنندگان کتب درسی و نیز معلّمان و اساتید گرامی باشد.

    ثانیاً: رسانه‌ها عموماً و رسانۀ ملّی خصوصاً دربارۀ این موضوع، به نحو علمی و جذّاب و با بهره‌گیری از ابزار هنر و ظرفیّت‌های مثبت رسانه‌ای، تلاش و کوشش نمایند و به طور خاصّ، تولیداتی را که به تعمیق و ارتقای سطح اخلاقی و رفتاری مخاطبان می‌انجامد و هنر زندگی را در ابعاد گوناگون، بدان‌ها آموزش می‌دهد، وجهۀ اهتمام جدّی قرار دهند.

    ثالثاً: از ظرفیّت فضای مجازی که تأثیر و تسلّط آن، در دوران ما، بر اقشار گوناگون اجتماع، محل تردید نیست با برنامه‌ریزی و هنرمندی استفاده شود و سبک زندگی اسلامی با تکیه بر تعالیم حیات‌بخش قرآن کریم و عترت طاهره«علیهم‌السّلام» در قالب‌های مناسب به مخاطبان خصوصاً نسل جوان، از دختران و پسران، القاء گردد.

    مجموعۀ این کارها در کنار سایر اقداماتی که در این راستا می‌باید طراحی و اجراء شود، می‌تواند به تدریج، به نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعۀ بزرگ ما، کمک نماید؛ و مسلّماً اگر از این‌گونه برنامه‌ریزی‌های علمی و اقدامات عملی، به هر دلیل، غفلت شود، در فضای آشفتۀ روزگار معاصر، اندیشه‌ها و برنامه‌های دیگری بر ذهن و ضمیر و کردار و گفتار جامعۀ ما، غلبه و تسلّط خواهد یافت و آنگاه، هم ذائقۀ فرهنگی ملت ما، به کلّی تغییر خواهد نمود و هم اتّکاء و اعتماد آنان به باورها و ارزش‌های دینی، تضعیف خواهد شد.

    از این‌رو رسالت همۀ فعّالان در عرصۀ فرهنگ، اعمّ از فرهنگ علمی و فرهنگ هنری و فرهنگ عمومی، رسالتی بسیار خطیر و با اهمیّت و در عین حال، ظریف و شکننده است که باید با دقت هرچه تمام‌تر و توجه کامل به ابعاد مختلف، در این ساحت و میدان جهادآمیز، حرکت نمایند و به امید خداوند زمینه‌های رشد و گسترش و تعمیق هرچه بهتر و بیشتر سبک زندگی اسلامی بر منطق حیات طیّبه را با تکیه بر آموزه‌های انسان‌ساز و جامعه‌پرداز قرآن کریم و روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت«علیهم‌السّلام» و با به‌کارگیری علوم مختلف، فراهم سازند. ان‌شاء‌الله.

    جشنوارۀ کتاب سال سبک زندگی نیز برای پیشبرد این هدف متعالی، جایگاهی مناسب و شایسته است و ابتکار سازنده‌ای است که می‌تواند در این راستا به یک اتفاق فرهنگی تأثیرگذار تبدیل گردد. از همۀ مسئولان و متصدّیان این جشنواره و از تمام پدیدآورندگان آثار، صمیمانه تشکر و قدردانی کرده و توفیق همگان را مسألت می‌کنم.

    حسین‌المظاهری

    21 / جمادی‌الثّانی / 1439

    19 / اسفند / 1396

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365