عنوان: انتشار جدیدترین کتاب آیت‌الله العظمی مظاهری با عنوان «حقّ‌النّاس»
شرح:

انتشار کتاب «حقّ‌النّاس»، از سلسله دروس اخلاق معظّم‌له - 7/2/1398

جدیدترین اثر مکتوب آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه» با عنوان «حقّ‌النّاس» منتشر شد.

در این کتاب، که با هدف نگرش کلّی، ازمنظر اخلاق، به موضوع «حقّ» پدید آمده، از حقوق گوناگون مانند «حقوق نفس»، «حقوق خالق هستی»، «حقوق طبیعت و محیط زیست»، «حقوق حیوانات» و به ویژه «حقوق انسان»، سخن به میان آمده است و ارتباط متقابل «اخلاق» و «حقوق مردم» را بررسی و تبیین می‌کند.

در این اثر ارزشمند، در زمینۀ پاره‌ای از تقسیمات حقّ انسان، مانند حقّ‌النّاس مالی، حقّ‌النّاس آبرویی و حقّ‌النّاس فرهنگی، با تأکید و تفصیل بیشتری سخن گفته شده و سایر تقسیمات حقّ مردم نیز به اعتبارهای مختلف، نظیر «ارتباطات انسانی»، «جایگاه اجتماعی افراد و نوع معاشرت آنها با یکدیگر»، «تعلیم و تعلّم»، «دین و مذهب افراد» و نیز به اعتبار موضوع مهمّ «سیاست»، تبیین شده است.

در پایان کتاب نیز روش جبران تضییع حقوق، نشان داده شده است.

این کتاب توسّط مؤسّسۀ فرهنگی مطالعاتی الزهرا«سلام‌الله‌علیها» تنظیم و منتشر شده است. 

کتاب «حقّ‌النّاس» به همراه سایر آثار و تألیفات آیت‌الله العظمی مظاهری، از چهارم تا چهاردهم ارديبهشت 1398، در غرفۀ مؤسّسۀ فرهنگی مطالعاتی الزهرا«سلام‌الله‌عليها»، واقع در مصلای امام خمینی«قدّس‌سرّه»، شبستان، راهرو 8، غرفۀ شمارۀ 5، عرضه می‌گردد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، به پایگاه اطلاع رسانی WWW.AL-ZAHRA.IR و در فضای مجازی به آدرس @alzahra_isbn مراجعه یا با شماره تلفن 34493671-031 تماس حاصل نمايند.