عنوان: بیانات معظّم‌له در همایش تجلیل از اساتید حوزۀ علمیۀ اصفهان - 11/2/1393
شرح:

همایش تجلیل از اساتید حوزۀ علمیۀ اصفهان، با حضور و سخنرانی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» در مدرسۀ صدر برگزار شد.

حضرت آیت الله العظمی مظاهری در این مراسم باشکوه که آیت‌الله طباطبایی مدیر حوزه علمیّه اصفهان و جمعی از مدیران مدارس و اساتید حوزه در آن حضور داشتند، ضمن اشاره به ارزش و منزلت معنوی حوزه‌های علمیّه، طلاب و اساتید علوم دینی را مشمول لطف حضرت ولیّ‌عصر«ارواحنافداه» دانسته و تأکید کردند:

عنایت خاصّ حضرت ولیّ‌عصر«ارواحنافداه» و محبّت و لطف آن حضرت، در صورت تلاش طلاّب و فضلاء در جهت کسب علم و تقوا نصیب آنان می‌گردد و کوتاهی در این زمینه، مانع رسیدن الطاف ویژۀ آن حضرت و در نتیجه مانع موفقیّت آنان است.

ایشان با بیان ابعاد و ارکان تقوا، افزودند: شأن و منزلت جلسات درس حوزه، باید با رعایت تقوای الهی حفظ شود و شایسته است اساتید محترم، علاوه بر آموزش عملی تقوا به طلاّب علوم دینی، در فرصت‌های مناسب و ضمن تدریس، به بیان نکات آموزندۀ اخلاقی نیز بپردازند.

ایشان در این زمینه با بیان اینکه گناه و به‌خصوص گناهان زبانی، موجب بی‌برکتی تعلیم و تعلّم است، خاطرنشان کردند: اساتید محترم حوزه باید مراقب باشند جلسات درس آنان رنگ سیاسی به خود نگیرد و از هرگونه اظهار نظر جناحی و باندی پرهیز جدّی داشته باشند و اجازه ندهند گناهان بزرگی نظیر غیبت، تهمت و شایعه، جلسۀ درس آنان را آلوده کند.

حضرت آیت الله العظمی مظاهری با تأکید بر ضرورت تقویت بعد علمی در حوزه‌های علمیّه، فقه تشیّع را بسیار پرمحتوا و غنی ارزیابی کرده و تصریح کردند: فقهاء بزرگ و سایر علمای گذشته با تلاش و مجاهدت فراوان، علوم و معارف تشیّع را با محتوای غنی به نسل کنونی سپرده‌اند و نسل حاضر نیز واجب است که با مجاهدت علمی و عملی، تشیّع را به نسل‌های بعدی تحویل دهند.

ایشان با بیان اینکه طلاّب و شاگردان، امانت در نزد اساتید هستند، اظهار داشتند:

تدریس هر درسی، نیاز به مطالعه و تحقیق جدّی دارد و امانت‌داری اساتید اقتضا می‌کند که برای تقویت بنیۀ علمی شاگردان خود، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و علاوه بر مطالعه، برای ارائۀ هرچه بهتر مطالب درسی، برنامه‌ریزی و تفکّر داشته باشند.

حضرت آیت الله العظمی مظاهری با اشاره به بالندگی و موفقیّت‌های حوزۀ علمیۀ اصفهان در ابعاد علمی و معنوی، از مسئولان این حوزۀ مقدّسه، به ویژه آیت الله طباطبایی، مدیر حوزۀ علمیۀ اصفهان، قدردانی کرده و افزودند: اساتید، فضلاء و مدیران و مسئولان حوزۀ علمیۀ اصفهان باید با حفظ وحدت و برادری، از هرگونه اختلاف و تفرقه‌افکنی پرهیز جدّی داشته باشند و برای ارتقاء هرچه بیشتر حوزۀ علمیۀ اصفهان، همیاری و همکاری کنند.

پیش از سخنان حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری، آیت‌الله طباطبایی مدیر حوزۀ علمیّۀ اصفهان طی سخنانی گزارشی از عملکرد و برنامه‌های مرکز مدیریّت حوزۀ علمیّۀ اصفهان ارائه کرد.

در این مراسم از مدرّسین نمونۀ حوزۀ علمیّۀ اصفهان و نیز طلّاب ممتاز، تجلیل شد./پایان خبر

گزارش تصویری

=========================

=================

بیانات معظّم‌له در همایش تجلیل از اساتید حوزۀ علمیۀ اصفهان - 11/2/1393 

بیانات معظّم‌له در همایش تجلیل از اساتید حوزۀ علمیۀ اصفهان - 11/2/1393

بیانات معظّم‌له در همایش تجلیل از اساتید حوزۀ علمیۀ اصفهان - 11/2/1393

بیانات معظّم‌له در همایش تجلیل از اساتید حوزۀ علمیۀ اصفهان - 11/2/1393

بیانات معظّم‌له در همایش تجلیل از اساتید حوزۀ علمیۀ اصفهان - 11/2/1393