جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    تازه هاي پايگاه
    درس اخلاق؛ انسان در قرآن، جلسۀ هفتم: هدف از خلقت انسان(2)
    خلاصه

    درس اخلاق؛ انسان در قرآن، جلسۀ هفتم: هدف از خلقت انسان(2)افراد وارسته‌ای در این دنیا هستند که بند‌ها را پاره کرده، بر عالم وجود مسلط شده‌اند. این افراد در دل شب، در محضر خداوند با او نجوا دارند و درد و دل می‌کنند. قرآن کریم می‌فرماید: افرادی هستند در دل شب پشت پا به رختخواب می‌زنند و بیدار می‌شوند، آن وقتی كه می‌گویند: «سُبّوحٌ  قُدّوسٌ رَبُنا و ربُ المَلائكةِ والروح». ارزش گفتن این اذکار نزد آنها از دنیا و آنچه در دنیاست، بیشتر خواهد بود، بلکه بیشتر از عالم وجود برای آنها ارزش دارد. وقتی نمازگزار چنین نماز لذت‌بخشی می‌خواند، با گفتن «الله اكبر»، خدا را می‌یابد، نظیرآدم تشنه‌ای كه تشنگی را و بعد سیراب شدن را می‌یابد. در خانه و تنها در اطاق نماز شب می‌خواند، اما مسلط بر عالم وجود است، یعنی معشوقش را یافته است، گمشده‌اش را پیدا کرده و به محبوبش رسیده است. در دل شب خدا را می‌یابد، نه اینکه می‌داند خدا هست، بلکه او را می‌یابد. بی‌كس است،‌ اما همه كس او خداست؛ بی‌پناه است، ‌اما پناه او خداست؛ هیچ ندارد، اما همه چیز دارد و او خداست.

    ادامه...

    شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
    خلاصه

    شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی

    مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری صبح امروز، با شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی، رأی خود را به صندوق سیّار شمارۀ 853 اصفهان انداختند.

    ایشان پس از شرکت در انتخابات، با دعا به درگاه خداوند تعالی اظهار امیدواری کردند که این دو انتخابات برای ملّت بزرگ ایران مفید و سودمند واقع شود.

    ادامه...

    درس اخلاق؛ انسان در قرآن، جلسۀ هفتم: هدف از خلقت انسان(1)
    خلاصه

    درس اخلاق؛ انسان در قرآن، جلسۀ هفتم: هدف از خلقت انسان(1)خداوند تعالی به بندگان خویش فرموده است: ای انسان! آیا فكر نمی‌كنی، آیا نمی‌بینی همۀ جهان را برای تو خلق كردم و همۀ جهان مسخّر توست؟ تو آن كسی هستی كه می‌توانی بر عالم ماده و ملک تسلط پیدا كنی. می‌توانی بر عالم ملكوت تسلط پیدا كنی و بالاخره می‌توانی بر عالم جبروت تسلط پیدا كنی، می‌توانی همۀ عالم را زیر سیطرۀ خود درآوری، یعنی نه فقط اتم، نه فقط كرۀ زمین، نه فقط كهكشان‌ها، نه، بالاتر از اینها، آسمان‌ها، چه آسمان اول، چه آسمان دوم، چه آسمان هفتم، چه عالم لوح، چه عالم قلم، چه عالم عرش، همه و همه برای تویِ انسان است. پس  چرا احترام برای خودت قائل نیستی؟ ای انسان! عزیز هستی، اما چرا خود را ذلیل می‌كنی؟ ای انسان محترمی، چرا احترام خودت را از دست می‌دهی؟ آیا نمی‌بینی كه عالم هستی برای تو خلق شده است؟ اگر ‌امتیازی برای انسان جز همین‌ امتیاز نداشتیم، بس بود برای اینكه انسان به خود ببالد و بگوید: خدا عالم را برای من خلق كرده است.

    ادامه...

    پیام به کنگرۀ بزرگداشت مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی«قدّس‌سرّه‌الشّریف»، حوزۀ علمیّۀ اراک
    خلاصه

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

    قال الله سُبحانه و تَعالی: «إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ غَفُورٌ»

    پیام به کنگرۀ بزرگداشت مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی«قدّس‌سرّه‌الشّریف»، حوزۀ علمیّۀ اراک

    برگزاری این همایش که به منظور تکریم از مقام علمی شیخ مؤسّس و استاد الاساتید حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی«قدّ‌س‌الله نفسه‌الزّکیّه» و زعامت این عالم عالی‌مقام بر حوزۀ علمیّۀ اراک، و همزمان با نودمین سال رحلت آن فقیه بلند پایه تشکیل گردیده است، موجب مسرّت و ان‌شاءالله مایۀ خیر و برکت خواهد بود.

    ضمن قدردانی از متصدّیان و دست‌اندرکاران محترم و شما شرکت‌کنندگان گرامی در این کنگره، سه نکته را به اختصار در این مجال کوتاه عرضه می‌نمایم:

    یکم: شخصیّت مرحوم آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» حقّاً و انصافاً، شخصیّتی جامع «علم و عمل و عقل» بود و سرّ توفیقات بزرگ این عالم عامل عاقل در طیّ دورۀ زعامت حوزۀ علمیّۀ اراک و سپس حوزۀ علمیّۀ قم و در کوران حوادث گوناگون، همین جامعیّت شخصیّت بی‌نظیر ایشان است: «ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ».

    ادامه...

    پیام تسلیت در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه
    خلاصه

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

    پیام تسلیت در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزهحوادث هولناك اخير در غزۀ مظلوم كه به دست رژيم سفاك و غاصب اسراييل انجام پذيرفت، استمرار بيش از هفتاد سال ستم و ظلم آشكار بر فلسطين و پارۀ تن امت اسلامى بود، ولى جنايت بى‌شرمانۀ ديشب در حملۀ ددمنشانه به بيمارستان غزه كه در نتيجۀ آن صدها كودك و زن و مرد مظلوم و بيمار و بى‌پناه و بى‌دفاع، به شهادت رسيدند، را بايد اعلام مرگ انسانيت و وجدان اخلاقى به شمار آورد.

    اين مصيبت فاجعه‌بار در طومار مظلوميت فلسطين و قدس و غزه هيچ‌گاه جبران و فراموش نخواهد شد و اگر مجامع جهانى و دولت‌هاى ساكت در قبال اين فجايع بزرگ انسانى به شيوۀ ناپسند خود در حمايت از رژیم اشغال‌گر و  جنايت‌كار اسراييل ادامه دهند قطعاً بحران‌هاى بزرگ‌ترى در پيش رو خواهد بود كه دامان آنان را نيز خواهد گرفت.

    از خداوند عزيز و منتقم، عزّت و امنيت مسلمانان و نابودى رژيم غاصب و قصاب صهيونيستى را مسألت مى‌كنيم. لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظيم.

    حسين المظاهرى

    2 / ربیع‌الثانی / ۱۴۴۵

    ۲۶ / مهرماه / ۱۴۰۲

    <قبلي                                                                                                           بعدي>
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365